Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Borsec

Turisztikai útvonalak

1. Fő  körút (Borszék – Székpatak – Bélbor – Hollósarka – Borszék)

Hosszúság: 53 Km
Az útvonal leírása: az indulás Felső-Borszéki turisztikai irodájából történik Alsó-Borszék irányába és Maroshévíz felé tartva a DN15 országúton. Az útvonal követi az aszfaltozott utat, amely szerpentineken felfele halad a Kránga hágóig, ahonnan, körülbelül 6 km ereszkedés után elhagyja az országutat és jobbra kanyarodik a Szárazpatak Völgy felé. Itt követi a DJ174A megyei utat Hollósarka helység felé, áthaladva Székpatak és Bélbor helységeken.

Hollósarkától az útvonal jobbra kanyarodik, visszafordulva Borszék felé a DN15 országúton.

Javaslatok: – turisztikai bicikli-jelzések elhelyezése, 2 tábla, 12 jelzőtábla, 2 pihenőhely és egy pihenőhely-rehabilitáció.

Kránga Tető

Hollósarka

Hollósarka – Kis-Besztercekanyar völgye

2. Másodlagos körút (Borszék – Gerinc – DJ174A)

Făget/Bükk

Hosszúság: 10,5 Km

Az útvonal leírása: az indulás a Nádas utcáról történik és követi az útvonalat a Nádas-patak mentén. Egy jól karbantartott erdei útra emelkedünk. Megközelítőleg 4 km után, az út Kisbükk felé kanyarodik, az általunk elemzett útvonal Nagybükk felé emelkedik. Néhány percnyi fokozottabb emelkedés után, kijutunk az erdőből, itt egy, a turisztikai forgalomban még nem szereplő turisztikai vendégház tárul elénk. A turisztikai vendégháztól a gerincre megyünk fel és a tetőn balra kanyarodunk. Körülbelül 800 m után jobb oldalon leereszkedünk egy erdei földútra, ami a DJ174A megyei útra vezet (1 turisztikai biciklis útvonal). Innen visszafordulhatunk Borszékre akár a Székpatak – Kránga Tető – Borszék, akár Bélbor – Hollósarka – Borszék útvonalat követve.

A gerincről való leereszkedés a DJ174A megyei úton nem ajánlott nedves úton, mivel a földút iszapossá válhat.

Javaslatok: turisztikai bicikli-jelzések elhelyezése, 2 tábla, 8 jelzőtábla.

Bükk-nyereg

3. Kerülőút. Turisztikai iroda – 7 Forrás sugárút – Stadion utca – 7 Forrás – Nádas Völgye - Üdülőtelep

Borszék

Hosszúság: 5,8 Km

Az útvonal leírása: az indulás a Turisztikai irodából történik, a 7 Forrás sugárútról, fentről, folytatva a Kerek sétány irányába és rövid időn belül elérve a Stadion utcát. Elhaladunk a 11. számú (Petőfi) Forrás mellett és a III.181. erdei határjelnél, a Szerelmesek sétánya felé tartva, bal oldalon. Elhaladunk a futballpálya mellett, szintén az aszfaltozott úton, fenyők között. Útelágazáshoz érve, jobb irányba tartunk a sípálya felé, az erdő között folytatva utunkat, amíg elérünk a Nádas-völgybe. Folytatva az utat ugyanazon nevű patak mentén, leereszkedünk az üdülőtelephez.
Javaslatok: turisztikai bicikli-jelzések elhelyezése

4. Borszák - Közrez-nyaka – Borszék

Útvonal hossza: 7+7 km

Az útvonal leírása: az indulás a Turisztikai irodából történik a 8 útvonalon, a Büszke-Lábig, ahonnan követi az erdei utat Közrez-nyakáig, a DJ128 megyei úton. Innen ugyanazon az útvonalon térünk vissza Borszékre.

Javaslatok: turisztikai bicikli-jelzések elhelyezése.

Közrez-nyaka

5. Alsó-Borszék – Temető utca – 10 Forrás – Alsó-Borszék Turisztikai információs központja

Útvonal hossza: 3,5 km

Borszék

Az útvonal leírása: az útvonal Alsó-Borszéken kezdődik, a polgármesteri hivatal mellett. Felmegyünk a Temető utcán, hátulról megkerülve a polgármesteri hivatalt, a temetőhöz érve. Ezt megkerüljük, az erdő között folytatva az utat, a szint-kanyar mentén, a 10. Forrásig. Innen leereszkedünk Borszék üdülőtelep központjában levő turisztikai információs Irodája felé.

Javaslatok: turisztikai bicikli-jelzések elhelyezése.